Zamieszczone przez tadzikboy
[O2] FL Ustawienie zbieżności w aucie - geometria podwozia
Zwiń
X
-
[O2] FL Ustawienie zbieżności w aucie - geometria podwozia
Witam
Poszukuję informacji jak powinna być ustawiona zbieżność tylnej osi auta (wiem, ze wcale nie idealnie równolegle do osi pojazdu - powinny być lekko zbieżne albo rozbieżne). Auto porwadzi się trochę nerwowo, a do tego po wymianie opon na zimowe zobaczyłem, że letnie tylne są poząbkowane i mocniej zdarte od wewnątrz.
Poszukuję dobrego serwisu, gdzie mi ustawią geometrię podwozia idealnie z danymi technicznymi. Może być nawet serwis inny niż ASO, cena nie gra roli - chcę mieć wreszcie dobrze ustawioną geometrię.
Pozdrawiam
-
-
Każda stacja obsługi mająca w ofercie "komputerowe ustawianie zbieżności" dysponuje danymi do ustawień zbieżności twojego auta, więc trudno kogoś dokładnie polecić.
Zmieniałeś ostatnio rozmiar opon i felg? Czasami tak się dzieje że po zmianie kół na inne auto inaczej się prowadzi, zwłaszcza na koleinach ze względu na inną niż dotychczas szerokość rozstawienia kół.
Komentarz
-
-
Nic nowego nie wniosłeś, ale dziękuję za odpowiedź. To, ze serwisy mają dane techniczne nie znaczy, ze je rozumieją - to dwie, niestety bardzo często różne kwestie. Dlatego potrzebuję info jak te parametry wyglądają wraz z tolerancją. Mówiąc krótko - mam podejrzenie, że mój serwis ustawia koła "idealnie równolegle". Tak przynajmniej wynika z wydruku ze stacji diagnostycznej, który posiadam.
Kół nie zmieniałem, opony od nowości są te same - Michelin Energy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gedmam podejrzenie, że mój serwis ustawia koła "idealnie równolegle"przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
O2 FL - Ustawienie zbieżności w aucie - geometria podwozia
Zamieszczone przez ged
Poszukuję informacji jak powinna być ustawiona zbieżność ...
... auto porwadzi się trochę nerwowo ...
... chcę mieć wreszcie dobrze ustawioną geometrię ...
A moj tak jakby nie chcial jechac rowno - zachowuje sie tak ze ciagle musze korygowac kierownica raz w lewo raz w prawo. A najciekawsze jest to ze to sa tak minimalne ruchy ze az nie do wiary, doslownie napinam kierownice lewo/prawo. W duzym uproszczeniu ciezko sie jedzie mi nim na wprost. Zastana wiam sie czy to nie dla tego ze akurat w Octavii 2 kola ustawia sie w zbieznosc mimo ze jest przednionapedowa (wszystkie przednionapedowe auta ktore znam ustawia sie w rozbieznosci). Jeszcze jedno spostrzezenie - jak na dosc ciezkie auto jest dosc podatna na podmuchy wiatru.
Bylem na kontroli geometrii kol i pomijajac to ze fabryka sklada auta ze tak to nazwe, losowo ale w granicach tolerancji. Ustawilem przednie kola +8min (gdzie zakres jest 0min do +20min). Tylnych nie pamietam ale wiem ze lewe tylne mam na granicy pochylenia.
Fajnie byloby trafic na czlowieka ktory naprawde zna sie na tym co robi i m.in. bedzie potrafil to ustawic tekze pod katem odczuc z prowadzenia auta.
Komentarz
-
Komentarz